ARTESA- BRUIXES- CLOT DE LA MINA-ROC DEL CUDÓS

Circular que surt des d’Artesa i permet fer  una ruta bonica per gaudir del nostre entorn. Quan s’arriba, es pot gaudir d’un bon àpat en qualsevol restaurant d’Artesa.

8. 3. ARTESA - BRUIXES - CLOT DE LA MINA - ROC DEL CUDOS: Sobre nosotros

CLOT DE LA MINA
LA SERRADORA DE GUÀRDIA

8. 3. ARTESA - BRUIXES - CLOT DE LA MINA - ROC DEL CUDOS: Recorridos

Ruta per fer caminant o corrent, sense complicacions tècniques ni excessiu desnivell acumulat.
Sortim de la plaça de l’Ajuntament i avancem per l’avinguda Maria Anzizu cap a l’església. Abans d’arribar-hi, baixem pel carrer Prat de la Riba fins al rentador, des d’on agafem el carrer (camí) de la Segla, en direcció al Pont d’Alentorn.
Cap al km 2 de la ruta, agafem un camí que marxa a la dreta per travessar la carretera entre Artesa i el Pont d’Alentorn. Seguim aquest camí a un pont sobre el Canal d’Urgell, que s’ha de creuar per agafar un camí bastant trencat que ens porta en una petita pujada al següent camí que hem d’agafar, ara, a l’esquerra. Seguim uns metres fins que trobem el primer corriol, que surt a la dreta i, en un parell de quilòmetres, arribem al Clot de les Bruixes, del qual sortim altra vegada al camí, uns metres més amunt del pont sobre el canal.
Tornem a creuar el camí i agafem un nou corriol que s’endinsa al Clot de la Mina. El corriol surt just a sobre de la serradora Guàrdia i els últims quilòmetres de la ruta ens porten  en direcció a la C-14, que creuarem per enfilar cap el Roc del Cudós, emblemàtic punt al qual podem arribar afegint un petit tram de corriol; acabem tornant al nucli urbà, fins al punt d’inici del recorregut.