MEREA

Ruta curta i força escaient per ser realitzada durant aquests dies del mes de juny, en què les altes temperatures aconsellen no fer esforços perllongats i, si pot ser, moure's per indrets on poder refrescar-se.

5.2. ARTESA - MEREA: Sobre nosotros

LLOCS D'INTERÈS:
MEREA

5.2. ARTESA - MEREA: Recorridos

Ens endinsem fins a Merea, un poblet força desconegut situat a l'obaga de la Serra de Comiols i, actualment, agregat al municipi de Gavet de la Conca (comarca del Pallars Jussà).
Merea és un poble clos amb un sol carrer que mena, des de l'únic portal que s'ha conservat fins a l'església de Sant Jaume (datada de l'any 1636), on gira en angle recte. Les cases que tancaven el clos per llevant, i possiblement el segon portal del poble, han desaparegut.
Caminem poc més d'1 km direcció a Gramenet, per la mateixa pista per la qual hem arribat al poble, trobem un pontet que permet travessar el riu de Conques. Just després de passar el pont, trobem a la dreta un indicador (mig esborrat) que ens anuncia que hem arribat al punt per on iniciar el recorregut per la llera del Barranc de Merea, nom que rep el riu de Conques a la part alta de la seva vall.
Una vegada equipats amb el calçat adequat, haurem de caminar durant uns 20 minuts tot superant petites dificultats i diversos tolls d'aigua transparent i color turquesa, fins a arribar a un sorprenent indret on trobarem un salt d'aigua d'uns 10 metres (salt de Merea) amb un parell de basses als peus en les que, qui en tingui ganes podrà remullar-se una bona estona.
Una vegada que prenguem la decisió de tornar cap a Merea, solament haurem de recular tot seguint el mateix camí de l'anada.
Arribats al poble, hi ha la possibilitat de complementar l'experiència fent un recorregut tot continuant per la part superior del barranc. Solament cal seguir, durant poc més d'uns 100 metres, el camí que surt a tocar de l'edifici de l'antiga escola. Fent corba, el camí gira a la dreta. En aquest punt surt a l'esquerra un sender que primer enllaça amb una casa aïllada i que, vorejant-la, continua baixant cap al fons del barranc.