RUTA ELS RUBIONS + IORIENTEERING

Una ruta circular per Rubió de Baix i Rubió de Dalt, amb sortida i arribada a Artesa.
És un recorregut dissenyat amb uns codis QR per anar seguint la ruta i fer com una petita competició, si es vol, amb els teus companys/amics.

1.2. II ELS RUBIONS: Sobre nosotros

RUBIÓ DE BAIX
ESGLÉSIA DE SANT MIQUEL. RUBIÓ DE BAIX
ERMITA DE SANT EUDALD. RUBIÓ DE BAIX
CASTELL DE RUBIÓ DE SÒLS (O RUBIÓ DE BAIX)
FONT DEL MUNT
BÚNQUER DE LA SERRA DEL MUNT
TRINXERES
TRINXERES REPUBLICANES
ANTIC CÀMPING CEL DE RUBIÓ

1.2. II ELS RUBIONS: Recorridos

És una ruta circular que comença i acaba a Artesa, però es pot començar al Cel de Rubió / antic Càmping Cel de Rubió, per tant, fins aquell punt,  hi podem anar amb cotxe perquè,  hi ha molt d’espai per aparcar.
En aquesta ruta, sortim des de davant de l’Institut Els Planells d’Artesa de Segre, seguint per la carretera LV-9138 en direcció Montsonís. Passem pel Santuari de la Mare de Déu de Salgar i avancem per la mateixa carretera fins que, en un parell de quilòmetres, arribem a l’antic càmping Cel de Rubió.
*Si s’hi ha arribat en cotxe, es pot deixar en aquest punt i començar la ruta per la pista sense asfaltar en què convergeix la carretera que seguíem.
A partir d’aquest punt, hi ha l’opció de seguir la ruta d’orientació preparada per alumnat de 4t d’ESO de l’institut Els Planells. Cal tenir descarregada l’app iOrienteering i escanejar els codis QR que podem trobar en un arbre proper a l’inici de la pista de terra.
Avançant per la pista, en pocs metres, es divisa Rubió de Baix, amb l’església de Sant Miquel i, sobre la carena d’una cinglera, les restes del Castell de Rubió de Baix i de l’Ermita de Sant Eudald. Les vistes sobre la Serra de Munt, el Segre i la vall que s’obre cap a Artesa de Segre són magnífiques.
Retornem a la pista per passar pel costat del cementiri de Rubió de Baix. En poc més d’un quilòmetre, passem per la Font del Munt i ja seguim avançant fins arribar a Rubió de Dalt.
Havent visitat el poble, hem desfet el camí fins passar la font del Munt. En pocs metres (waypoint d’intersecció), hem agafat el camí que trenca a mà dreta per anar pujant cap al búnquer de la Serra del Munt.
Es tracta d’un niu de metralladores excavat en la pròpia roca. Molt ben conservat, val molt la pena apropar-s’hi.
Passat el Búnquer, hem abandonat el corriol que seguíem per apropar-nos a les trinxeres de la Guerra Civil.
En aquest punt, el camí s’esborra sovint, de manera que deixa de tenir la facilitat de la resta de la ruta. El track de la ruta mostra les voltes que hem estat fent per les trinxeres i per trobar la millor manera de baixar cap al riu. És un tram curt que va descendint fins retornar a l’inici de la ruta d’orientació, a tocar del Càmping de Cel de Rubió.
Des d’aquí, ja només cal desfer els 5 km que ens separen d’Artesa de Segre.